Gruppträning

Det är mycket man vill och behöver hinna med i livet.

Med vår gruppträning och våra korta träningspass på 30 minuter, vill vi skapa förutsättningar till att fler människor hinner träna.

Men ännu viktigare för oss är att din träning blir rolig, så du vill komma tillbaka snart igen. Resultatet och effekten får du på köpet! Vi tränar i små grupper om max 8 personer.

För mer info eller bokning av pass, ring eller maila till oss så hjälper vi dig komma igång med din träning!

Box

En pulshöjande träningsstund med mycket träning för överkroppen. Enkel skuggboxning i korta kombinationer varvas med två fysdelar där du bjuds på extra mycket styrka och uthållighet med din egen kropp som motstånd.

VARDAGSSTARK

Sträcka sig upp för att nå hyllan i skafferiet, kliva ut ur bilen, böja sig ner för att knyta skorna… Träna som du lever.  STYRKA uthållighet bygger upp en uthållig styrka, rörlighet och balans i din kropp som du kan utnyttja i vardagen. Här arbetar du med 5 olika övningar, då varje övning görs i många repetitioner och med lätt motstånd. En skonsam träning som med fördel kan upprepas flera gången i veckan. Styrkeövningarna gör du med din egen kroppsvikt men också med boll, hantlar och gummiband.

CirkelStyrka

Denna träningsform bygger på att bygga upp en funktionell styrka, men också förbättra/bibehålla din syreupptagningsförmåga på ett optimalt och effektivt sätt. Helt enkelt förbättra/bibehålla din kondition som gör att du känner dig piggare i vardagen och medför en ökad förbränning. Här arbetar du i tidsbestämda intervaller där du varvar styrka och kondition. Styrkeövningarna gör du med din egen kroppsvikt, boll och hantlar. Konditionsövningarna består av enkla effektiva rörelser som du utför utifrån din egen förmåga. En träningsform med mycket puls, styrka och massor av energi.

Mage/Rygg

En stark hållning är A och O för att kroppen ska må bra i vardagen. Bål/Styrka stärker mittpartiet på kroppen genom övningar för magen och ryggen. Du väljer själv om du vill göra det lättare eller tyngre alternativet på övningarna – utgå alltid efter din förmåga och dagsform.

Pulsintervaller

Ett mycket bra sätt att bättra på din kondition. Tufft om du bestämmer dig för det, men du väljer! Passet består av övningar och rörelser för att förbättra/bibehålla din kondition och syreupptagningsförmåga. Detta kommer också att medföra en ökad förbränning i din kropp.
Här arbetar du i tidsbestämda intervaller och utefter egen hastighet i övningarna och egen nivå. Vissa intervaller är längre och andra kortare.
Varje intervall består av enkla och effektiva övningar eller rörelser och de ska upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder.
Därefter en ny övning/rörelse. En träningsform med mycket puls och massor av energi!

Puls

Pulsträning ökar eller bibehåller din kondition och du får även en högre förbränning i kroppen av de pulshöjande övningarna. Pulsträningen är effektiv med en kreativ touch  och härligt fartfyllt. Som alltid när det gäller våra gruppträningspass bestämmer du själv nivån på dina rörelser/övningar allt utifrån dina egna förutsättningar och önskemål. Kan din kropp och om du vill så ges du möjliget till att både hoppa och jogga i en del övningar.

Dansglädje

På detta danspass dansar vi till härliga afrikanska och latinska rytmer, svänger på höfterna och låter hela kroppen komma till liv. Målet är att vi ska ha så roligt som möjligt. Kom ihåg att här finns inget rätt eller fel!

Kundaliniyoga/Yinyoga

Kundaliniyoga kallas ofta morden till alla yogaformer. Den är en mjuk och samtidigt kraftfull yogaform som ger snabb effekt såsom: Fysisk styrka - stärker och mjukar upp våra muskler och leder, vilket ger mindre problem med rygg, nacke, axlar, höfter och knän. Vår andning blir bättre, vilket ger oss mer energi, vårt hjärta blir starkare och slår inte lika fort, vi blir mer avspända och vi sover bättre. Yinyoga kan utövas av vem som helst, det är en av de enklaste yogastilarna som finns. Den gör stela muskler smidiga, strama leder rörliga och ett rastlöst sinne stabilt. Gör dig vigare, lugnare och samtidigt mer energisk. Lägg dig i de enkla ställningarna, slappna av och låt livet ha sin gång.

Bål/Balans

Träning fokuserar på att förbättra stabiliteten i magen och ryggen.
Här ges du flera positiva träningseffekter för bålen – Stabilitet, Rörlighet och Styrka.
Med effektiva och roliga övningar och rörelser kommer du öka din bålstyrka, träna upp din kroppskontroll och utmana din balans. Detta sker både liggande och i stående positioner och på så sätt kommer större del av din kropp att aktiveras genom träningspasset.
Huvudsakligen arbetar du med din egen kroppsvikt men du kan välja till hantlar och gummiband i vissa övningar eller rörelser.

TABATA

Tabata är ett varierande och högintensivt pass som ökar din spänst, styrka, snabbhet, smidighet och explosivitet. Passet är intervallbaserat och kan variera från gång till gång, men alltid med Tabatatema. En Tabataserie är alltid 20 sekunder intensivt jobb med 10 sekunders vila. Detta upprepas 8 gånger. Ett mycket bra och intensivt allroundpass för dig som vill träna hela kroppen. Förbränn massor av kalorier, hög intensitet = hög efterförbränning.

HIT Styrka

Enligt HIT-metoden består varje träningspass av 6-12 olika övningar där du tränar olika muskelgrupper. Varje övniing kör du i ett set med 8-12 repetitioner. Fokus ligger på att utföra övningarna så korrekt som möjligt och trötta ut muskulturen. Denna träningsform ger en stark och smidig kropp samtidigt som den sätter fart på förbränningen. 30 minuter räcker gott och väl när du tränar enligt denna metod.

Styrkepass med boll

Här får du 8 övningar som ger dig en allsidig träning och där du får starkre bål och bättre balans. 1 min/övning och 2-3 varv med en kortare vila mellan varje varv.

 

 

 

 

Se fler av våra tjänster