Gruppträning

Gruppträningspass på 30 minuter!

Box

En pulshöjande träningsstund med mycket träning för överkroppen. Enkel skuggboxning i korta kombinationer varvas med två fysdelar där du bjuds på extra mycket styrka och uthållighet med din egen kropp som motstånd.

Bål/Styrka

Träning fokuserar på att förbättra stabiliteten i magen och ryggen.
Här ges du flera positiva träningseffekter för bålen – Stabilitet, Rörlighet och Styrka.
Med effektiva och roliga övningar och rörelser kommer du öka din bålstyrka, träna upp din kroppskontroll och utmana din balans. Detta sker både liggande och i stående positioner och på så sätt kommer större del av din kropp att aktiveras genom träningspasset.
Huvudsakligen arbetar du med din egen kroppsvikt men du kan välja till hantlar och gummiband i vissa övningar eller rörelser.

STYRKA UTHÅLLIGHET

Sträcka sig upp för att nå hyllan i skafferiet, kliva ut ur bilen, böja sig ner för att knyta skorna… Träna som du lever.  STYRKA uthållighet bygger upp en uthållig styrka, rörlighet och balans i din kropp som du kan utnyttja i vardagen. Här arbetar du med 5 olika övningar, då varje övning görs i många repetitioner och se med lätt motstånd. En skonsam träning som med fördel kan upprepas flera gången i veckan. Styrkeövningarna gör du med din egen kroppsvikt men också med boll, hantlar och gummiband.

Tabata

Denna träningsform bygger på att bygga upp en funktionell styrka, men också förbättra/bibehålla din syreupptagningsförmåga på ett optimalt och effektivt sätt. Helt enkelt förbättra/bibehålla din kondition som gör att du känner dig piggare i vardagen och medför en ökad förbränning. Här arbetar du i tidsbestämda intervaller där du varvar styrka och kondition. Styrkeövningarna gör du med din egen kroppsvikt, boll och hantlar. Konditionsövningarna består av enkla effektiva rörelser som du utför utifrån din egen förmåga. En träningsform med mycket puls, styrka och massor av energi.

Mage/Rygg

En stark hållning är A och O för att kroppen ska må bra i vardagen. Bål/Styrka stärker mittpartiet på kroppen genom övningar för magen och ryggen. Du väljer själv om du vill göra det lättare eller tyngre alternativet på övningarna – utgå alltid efter din förmåga och dagsform.

Pulsintervaller

Består av övningar och rörelser för att förbättra/bibehålla din kondition och syreupptagningsförmåga. Detta kommer också att medföra en ökad förbränning i din kropp.
Här arbetar du i tidsbestämda intervaller och utefter egen hastighet i övningarna och egen nivå. Vissa intervall är längre och andra så korta som 20 sekunder.
Varje intervall består av enkla och effektiva övningar eller rörelser och de ska upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder.
Därefter en ny övning/rörelse. En träningsform med mycket puls och massor av energi!

Puls

Pulsträning ökar eller bibehåller din kondition och du får även en högre förbränning i kroppen av de pulshöjande övningarna. Pulsträningen är effektiv med en kreativ touch  och härligt fartfyllt. Som alltid när det gäller våra gruppträningspass bestämmer du själv nivån på dina rörelser/övningar allt utifrån dina egna förutsättningar och önskemål. Kan din kropp och om du vill så ges du möjliget till att både hoppa och jogga i en del övningar.

Dansglädje

På detta danspass dansar vi till härliga afrikanska och latinska rytmer, svänger på höfterna och låter hela kroppen komma till liv. Målet är att vi ska ha så roligt som möjligt. Kom ihåg att här finns inget rätt eller fel!

Kropp/Själ (balans på spikmatta)

Här använder du din kropp långsamt, fokuserat och medvetet. Balans, rörlighet och styrka för hållningen samt närvaro är fokus under rörelserna. Hela eller delar av träningsstunden kan med fördel utföras på en spikmatta.